Smoothies och Sorbet



Smoothie 1
1 näve fryst mango
1 banan
1 apelsin
1 dl cocosmjölk
mixa
´
Smoothie 2
1 banan
2 nävar frysta jordgubbar
1 dl cocosmjölk
1/2 dl vanlig mjölk
mixa
´
Sorbet 1
1 näve frysta jordgubbar
2 nävar frysta hallon och blåbär
1 dl sockerlag+1 mtsk honung
mixa jordgubbarna med hallonen och blåbären i en skål, låt stå
under tiden gör sockerlagen, lika mkit vatten som socker, låt puttra på plattan tills sockret är upplöst ha sedan i honungen och blanda tills den också är upplöst
låt det sen svalna
sen är de bara blanda ihop allting och stoppa i frysen
se till och ta ut det ibland och rör om
´
Sorbet 2
2 nävar fryst mango
2 dl cocosmjölk
1 1/2 näve is
1 1/2 dl sockerlag+honung
mixa mango för sig själv ställ sedan undan den i kylen
sen mixar du cocosmjölken så den bli skummig lägg sen ner isen och mixa det
till sist har du i en dl av sockerlagen o blanda
ha i resten av sockerlagen i mangon
vänd sedan i mangon i cocossmeten
så de blir tigerrandigt
ståll sedan in i frysen
rör försiktigt då och då
´
inte för att jag anser att jag är någon expert på smoothies och sorbet nu, tänkte bara dela med mig lite av de jag har levt på i två dagar nu, tycker de är så sjukt gott och mättande så nu är jag körd
har lovat mig själv att äta normal mat imorrn iaf
laters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0